عمرو مصطفى :أنا كنت بغسل عربيتى من "ريحة رجل " شيرين ..و النجمة ترد :بكرهك عمى

يبدو ان حرب الفضائح بين المطربة شيرين و الملحن عمرو مصطفى لن تتوقف حيث وجه الملحن عمرو مصطفى سبابا قاسيا للفنانة شيرين عبدالوهاب، ردا منه على حديثها في أحد البرامج التليفزيونية، أمس الثلاثاء، والذي عبرت فيه عن كرهها لعمرو مصطفى وعدم رضاها عن صوته.

كتب مصطفى، في تدوينة له على صفحته الرسمية على "فيس بوك"، "فعلا الإنسان لما بيكون طيب مع الأصوات الجديدة، لما بتكبر بتفتكر إنها وصلت وبتتجاوز حدودها، بس أنا مش هرد، أنا بس هقولك افتكري ريحة رجلك لما كنت عند الشاعر بهاء الدين محمد ونصر محروس، واتحايلوا عليا علشان أسمع صوتك".
وأضاف، في وصلة سباب: "وبعد كده قالولي ممكن توصلها بس في طريقك لعباس العقاد، وسعتها رحت غسلت العربية من الريحة"، بحسب تعبيره.
وبعد دقائق من نشر البوست اضطر عمرو مصطفى لحذف البوست وقال" أنا قولت أفكرك بس أخلاقي تمنعني أني انزل المستوى المنحط، وتم حذف البوست". " و كانت شيرين قد وجهت انتقاد عنيف لعمرو مصطفى و قالت خلال برنامج فى الخزنة :هو عك، وزعلني.. وأنا لما عمرو مصطفى بيجيلي البيت بيجي علشان يطبل على الجيتار وليس للعزف عليه، وبيقولي حطيلي حاجة أي تكنو أو ميوزك.. عمرو مش الملحن اللي يجي يعزف".

واستكملت حديثها لعمرو مصطفى: "روح اتعلم يا حبيبي تلحين أو مزيكا أو امسك آلة وتعالى اتكلم".

وحاولت مقدمة البرنامج وفاء الكيلاني تهدئة الأمور بينها وبين عمرو مصطفى، فردت شيرين: "مش هزعل منه لأنه ٣/٤ الكلام اللي بيقوله مش موزون".

ثم عادت لتنصحه بعدم التحدث عن إثارة الفتن: "أنت أكتر واحد ودانا في ٦٠ داهية".

وأتمت: "عمرو مصطفى معندوش عقل.. أنا بكرهه عمى".


موضوعات ذات صله

التعليقات