×
الموجز

صحافة جيل جديد

رئيس التحرير ياسر بركات

الأربعاء 1 ديسمبر 2021 11:07 مـ 26 ربيع آخر 1443هـ
نجوم الفن

خناقات حمو بيكا مسلسل بلا نهاية.. اعرف الحكاية

حمو بيكا
حمو بيكا

هاجم مؤدي المهرجانات حمو بيكا، جمهوره ورد على الانتقادات التي تعرض لها خلال الساعات القليلة الماضية، عقب مُشاركته في حفل افتتاح أحد المطاعم بمدينة الإسكندرية، إذ اتهمه البعض بأنه لا يلتزم بالإجراءات الاحترازية لمواجهة فيروس كورونا.

وقال حمو بيكا، في مقطع فيديو له، عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك،: «بلاش تخربوا الدنيا على الفاضي وأنتم مش فاهمين أي حاجة، بلاش تتهموا حد من غير ما تفهموا في إيه أصلًا»، مؤكدًا أنه لم يُشارك في إحياء الحفل، بينما حضوره يرجع إلى رغبته في إدخال البهجة والفرحة على الحضور فقط.

وأضاف: «أي حد يتمنى لي الشر حسبي الله ونعم الوكيل فيه، عشان عمري ما تمنيت لحد الشر.. عمري ما أذيت حد ولا جيت على حد ولا اتكلمت على حد، طول عمري عايش في حالي، كله جه عليا وقلت الحمد لله، طول ما أنا واقف ع رجلي بحمد ربنا، ويارب يخلي لي أمي، أنا مستور بدعواتها».

وناشد مؤدي المهرجانات، جمهوره، بقوله: «ياريت كل واحد يركز في مستقبله، مش كل حاجة تتطلعوا تخبطوا وترزعوا كفاية.. مش أي هري وخلاص.. ده ماكنش افتتاح المطعم بتاعي، لسه هفتح المطعم في شهر 9 الجاي».


وأعلن حمو بيكا، في وقت سابق، عن اتجاهه للاستثمار وتدشين أحد المشروعات، من خلال افتتاح مطعم وكافيه جديد، وذلك عقب قرار المهن الموسيقية بإيقافه عن الغناء حتى يُكمل دراسته الموسيقية، ومن ثم يتقدم من جديد للنقابة.

حمو بيكا الفيس بوك المهن الموسيقية

مواقيت الصلاة

الأربعاء 11:07 مـ
26 ربيع آخر 1443 هـ 01 ديسمبر 2021 م
مصر
الفجر 05:02
الشروق 06:33
الظهر 11:44
العصر 14:36
المغرب 16:55
العشاء 18:17
link link link link link link link link link link link link link link link link link
EFG hermes
EFG hermes