الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
السبت 13 يوليو 2024 01:50 مـ 7 محرّم 1446 هـ
أهم الأخبار

عودة حمو بيكا للغناء في مصر خلال الأيام القادمة.. اعرف التفاصيل

حمو بيكا
حمو بيكا

تشهد الأيام المقبلة انفراجة في أزمة حمو بيكا مع نقابة الموسيقيين بعد مرور حوالي عام على إيقافه، وشكوته مؤخرا من سوء أوضاعه ومروره بأزمات تسببه في الإضرار بعمله.

عودة حمو بيكا للغناء وإحياء الحفلات في مصر مرة أخرى أصبح أمرا وشيكا، وذلك بعد مبادرة الصلح التي تبناها الفنان محمد نور مع نقابة المهن الموسيقية، ومكالمة هاتفية من رامي صبري لحل الخلاف.

شارك الفنان محمد نور فيديو عبر متابعيه على تطبيق إنستجرام، يقدم فيه الاعتذار لأعضاء مجلس نقابة المهن الموسيقية نيابة عن حمو بيكا لإنهاء أزمته التي زادت حدتها مؤخرا.

وقال محمد نور إنه يعتذر بالنيابة عن حمو بيكا الذي لم يقصد النيل من أعضاء المجلس، لكنه " إنسان وعاوز يشتغل ومكنش يقصد وقت الغضب".

وأكد محمد نور تعليقا على الفيديو: "الإنسان وقت الغضب مش بيعرف يقول إيه هو بس عاوز يشتغل ودي كلمه أثرت فيا طبعا ولكن.. ده ميديلوش أي حق ان يغلط في اي حد من اساتذتنا الكبار هو هيعتذر وعشان خاطري انا تقبلو اعتذاره و انا هحيبو اجيلكم ونخلص الموضوع وتشغل ان شاء اللهً".

ووجه محمد نور كلمة لحمو بيكا قائلا: "أتمنى تقرا الكلام ده وتعتذر وهما مفيش اطيب منهم والموضوع يخلص انا بس تدخلت عشان عارف انك طيب وفي حالك وعندك جمهور بيحبك وهما محترمين فوق الوصف أهل وعليه حقيقي مش نقابه وعفا اللهً عما سلف شكرا واتمني من الجميع محدش يغلظ او كده في الكومنتات انا فقط مقدرتش اسمع حد بيقول نفسي اشتغل وانا محاولش اساعد شكرا للجميع طولت عليكو

nawy