×
".$TrjWWWTitle."

صحافة جيل جديد

رئيس التحرير ياسر بركات

الأحد 4 ديسمبر 2022 10:27 صـ 11 جمادى أول 1444هـ
نجوم الفن

عفاف شعيب تكشف أسرار عن حياتها الشخصية والفنية

عفاف شعيب
عفاف شعيب

كشفت الفنانة عفاف شعيب عن معاناتها في اختيار الملابس المناسبة التي تخص المحجبات خاصة بعد قرار وقف الاستيراد.

وقالت عفاف شعيب خلال لقائها في برنامج "كلام الناس" من تقديم ياسمين عز عبر قناة mbc مصر: كنت بسافر كتير وبجيب لبسي كله من برا ودلوقتي مفيش استيراد والواحد في حوسه بالذات علشان الذوق اللي بيعجبني، في محل بتعامل معاه من زمان كنت باخد ملابس حتى قبل الحجاب، بطل دلوقتي يجيب حاجة، كنت بجيب من عندهم كل البدل المستوردة كلها ألماني.

وتابعت: أنا لازم ألبس حاجة حلوة الناس متقولش إيه الحجاب ده المحجبة لازم تهتم بشكلها ولبسها وأناقتها وتكون منظمة، ببذل مجهود وبقلب الدواليب وأقول يارب اخترلي.

وعن قول الجمهور عنها أنها تصرف أموالها على ملابسها قالت: دي نعمة، وربنا بيحب إن النعم تظهر علينا، وأنا لازم أمتع نفسي وألبس واتشيك ومش بهتم بالتحويش إيدي سايبة.

على جانب آخر، كشفت عفاف شعيب خلال الحلقة عن محاولة إحدى صديقاتها لخطف زوجها رجل الأعمال طارق العريان منها.

وقالت: واحدة عملتلي عمل علشان تاخد جوزي مني، ووقتها انفصلنا وحاول يرجع تاني لكن أنا رفضت، قسما بالله ما في حد جيه عليا وبقول يارب إلا وربنا بياخد لي حقي، واللي عملتلي العمل قولت يارب أنت وكيلي وحسيبي، العربية اتقلبت بيها وعايشة عاجزة لغاية دلوقتي.

كما تحدثت عن فترة زواجها من رياض العريان وما قيل وقتها أنه يشتري لها هدايا باهظة وقالت: أنا عمري ما طلبت منه جنيه، كنت عاوزة اشتري عربية مرسيدس سنة 1988 وقالوا مفيش تقسيط كان كاش وتمنها كان 45 ألف جنيه، طلبت من رياض يسلفني 5 آلاف جنيه، رفض وربنا بعتلي شغل واشتريت العربية.

يذكر أن عفاف شعيب شاركت مؤخرا في مسلسل "زي القمر"، الذي عرضت آخر حلقات موسمه الثاني في ديسمبر من العام الماضي، وشاركت في بطولته مجموعة من النجمات ضمت درة، صابرين، آيتن عامر، مى كساب، سوسن بدر، وداليا مصطفى.

عفاف شعيب

مواقيت الصلاة

الأحد 10:27 صـ
11 جمادى أول 1444 هـ 04 ديسمبر 2022 م
مصر
الفجر 05:03
الشروق 06:35
الظهر 11:45
العصر 14:36
المغرب 16:55
العشاء 18:17
shary الميدان نيوز الديار الطريق خط أحمر أنا حوا 2030 aldawla dawry eldyar almuraba www www www www www www www almuraba almuraba web web web web web web web web web web web web web web web web web web web web web auto auto auto auto auto auto auto auto auto
CIB
CIB