الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الثلاثاء 28 مايو 2024 07:42 مـ 20 ذو القعدة 1445 هـ
أهم الأخبار

إيناس الدغيدي تتحدث عن عرض زواجها من شاب مثلي

إيناس الدغيدي
إيناس الدغيدي

تحدثت المخرجة إيناس الدغيدي عن تلقيها عرض زواج من صديق مثلي الجنس، مقيم في الخارج.

وكشفت المخرجة إيناس الدغيدي في حوارها مع الإعلامية أميرة بدر في برنامج "أسرار" والمذاع عبر قناة النهار وقالت: "هو صديق عربي عايش في إيطاليا، وهناك المجتمع يتقبل بدون مشكلة، وعارف إني عارفة عنه هذه الصفة، لكن يبحث عن رفيق في الحياة".

إيناس الدغيدي تتحدث عن الزواج

وأشارت إيناس الدغيدي: "الزواج في سن معينة ليس بهدف المتعة، وهذا لم يكن سبب رفضي، لكن أنا عايزة أتزوج من رجل طبيعي".

وتابعت إيناس الدغيدي: "هو صديقي حتى الآن، ورجل محترم له قيمته، وله شغل كثير في الخير، ورفضت عرضه للزواج لكن حولت الموضوع إلى هزار بطريقة لا تسبب له الحرج".

كشفت المخرجة إيناس الدغيدي خلال لقائها في برنامج "أسرار" الذي تقدمه الإعلامية أميرة بدر، عن أسرار وتصريحات جريئة عن حياتها الشخصية نستعرض لكم أبرزها: اتحطيت علي قائمة اغتيالات الاخوان عشان بنشر الفسق والفجور

إيناس الدغيدي تتحدث عن فترة حكم الإخوان

تحدثت المخرج إيناس الدغيدي عن فترة حكم الاخوان وأوضحت :"الاخوان لما مسكوا الحكم أول حاجة فكرت فيها إني اعيش بره مصر وكنت هعيش في دبي ، وأسمي اتحط علي قوائم الاغتيال من جماعة منبثقة من جماعة الإخوان اسمها الوعد ، وكانوا اساتذة في الجامعات ، وكانوا حاطين رقم واحد في قائمة الاغتيال حسني مبارك ورقم اتنين شيخ الأزهر ورقم ثلاثة أنا عشان بنشر الفسق والفجور".

وتابعت :"مرة حطولي صورة السادات وعليها سلاح وكاتبين المصير ، يعني بيهددوني اني مصيري هيبقا كدة ، ومرة تانية راجعة بالليل لقيت ملثمين دخلوا ورايا الجراج وكانوا هيضربوني بمطوة وخوفت يعملوا حاجة في بنتي ، فضلت اضرب كلاكسات عشان اللي في الجراج يصحوا ، وخافوا ومشيوا".

إيناس الدغيدي: يسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها

علقت إيناس الدغيدي علي رفضها للفنان أحمد عز في فيلم كلام الليل وكشفت عن سبب اختيار يسرا له موضحة :"رفضت أحمد عز عشان مكانش سنه مناسب وكان أصغر من يسرا وكان في بوسة في الفيلم ، ويسرا اختارت أحمد عز عشان وسامته وعشان يبوسها في الفيلم

إيناس الدغيدي: زوجي أسلم علشاني

كشفت المخرجة إيناس الدغيدي عن قصة زواجها وقالت :"اتجوزت اللي بحبه وكان بيني وبينه قصة حب 9 سنين ، وكان مسيحي واتحدينا كل الظروف وأسلم علشاني ، و معملتش فرح وقبل ما اتجوز كنت مستقلة وعايشة لوحدي".

اقرأ ايضا :

جوزي أسلم عشاني واتحطيت علي قائمة اغتيالات الاخوان .. تصريحات نارية للجريئة إيناس الدغيدي

جريدة الموجز، جريدة ورقية أسبوعية مستقلة، وموقع شامل يستطيع الجمهور من خلاله الوصول للخبر الصحيح والمعلومات الدقيقة.

ويقدم موقع الموجز للقراء كل ما يهم الشأن المصري الداخلي والخارجي بشكل يومي وعاجل، بالإضافة إلى أخر تحديثات أسعار الذهب ، أسعار العملات، أسعار الدولار، أسعار السلع أولاً بأول.

كما يقدم الموقع لقرائه أحدث وأهم أخبار الفن، وأخبار الرياضة، وأخبار السياسة، وأخبار الحوادث، وأخبار العالم ، وأهم الاحداث الكروية ، دوري أبطال أوروبا، ودوري أبطال آسيا، ودوري أبطال أفريقيا.

موضوعات متعلقة