الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
السبت 22 يونيو 2024 10:21 صـ 16 ذو الحجة 1445 هـ
أهم الأخبار

”انا بحذر من بدري” عمرو اديب يطالب الحكومة بخطة واضحة للاجئين

”انا بحذر من بدري” عمرو اديب يطالب الحكومة بخطة واضح للاجئين
”انا بحذر من بدري” عمرو اديب يطالب الحكومة بخطة واضح للاجئين

طلب الإعلامي عمرو أديب من الحكومة الجديدة المقرر الإعلان عن تشكيلها، برئاسة الدكتور مصطفى مدبولي رئيس الوزراء خلال الأسبوع المقبل، بحسم موقفها من ملف اللاجئين في مصر.

عمرو اديب عن اللاجئين

وقال عمرو أديب في تعليق له خلال برنامجه «الحكاية»، المذاع عبر فضائية «إم بي سي مصر» "للمرة الألف امتى الوزارة هتقول موقفها إيه من ضيوف مصر؟".

مضيفا "اللي بيتقال إن عندنا ناس كتير واحنا نهيب بالدول اللي عايز تساعد الناس انها تساعد مصر في الأمر، ده لكن مفيش موقف آخر بيقول هنرحلهم، أو إن لازم نمشي نصهم أو ربعهم، مفيش موقف واضح".

ملف اللاجئين في مصر

وتابع أديب ".أنا بحذر من من بدري، لأن فيه تصعيد شديد ضد الناس اللي عايشه في مصر، أنا خايف في يوم يحصل حاجة و إحنا عايزين فيه سلام بين كل الناس اللي عايشة في هذه البلد، لو مش قادر تشليهم، متشيلهمش، وقولهم أنا حاليًا مش قادر".

اقرأ ايضا: الناس مستنية الوعد” عمرو اديب يوجه رسالة حاسمة للتجار

جريدة الموجز، جريدة ورقية أسبوعية مستقلة، وموقع شامل يستطيع الجمهور من خلاله الوصول للخبر الصحيح والمعلومات الدقيقة.

ويقدم موقع الموجز للقراء كل ما يهم الشأن المصري الداخلي والخارجي بشكل يومي وعاجل، بالإضافة إلى أخر تحديثات أسعار الذهب ، أسعار العملات، أسعار الدولار، أسعار السلع أولاً بأول.

كما يقدم الموقع لقرائه أحدث وأهم أخبار الفن، وأخبار الرياضة، وأخبار السياسة، وأخبار الحوادث، وأخبار العالم ، وأهم الاحداث الكروية ، دوري أبطال أوروبا، ودوري أبطال آسيا، ودوري أبطال أفريقيا.

nawy