نجوم الفن

معلومات لا تعرفها عن الفنان المتهم بالتحرش وعلاقته بالفنانة ليلى علوى

التحرش
التحرش

تداول بعض رواد مواقع التواصل الاجتماعى مجموعة من المنشورات للفتيات تعرضن للتحرش من قبل فنان معروف فى إحدى ورش التمثيل التى نظمها الفنان ودعى لها الفتيات وتصدرت الحروف الاول من اسم الفنان وهي "ش.خ" محركات البحث على مواقع التواصل الاجتماعى.

بدأت القصة منذ عدة أيام، بعدما فجرتها فتاة تدعى مريم العطار، في منشور لاقى العديد من الدعم والمشاركة، ما دفع الكثير من الضحايا والناجيات لسرد تجاربهن.

ودونت الفتاة: «من فترة طويلة قررت أتعلم التمثيل، روحت ستوديو كدا مشهور قوي مش هقول اسمه اتدربت مع مدرب كدا مشهور هموت وأقول اسمه، وارتبطت بالمكان دا إلى الحد اللي خلاني بعتبره بيتي الأولاني مش التاني، واتعلمت هناك من الإنسان دا معاني كتير قوي لو المدرب دا كان عمل ربعها كان زمانه بقى راجل محترم، أو بقى راجل في المطلق».

وتابعت الفتاة خلال سردها قصتها: «أنا بالتبعية يعني كنت برشح المكان دا لأي حد عاوز يتعلم تمثيل وبرشح الإنسان دا كمدرب محترم وصديق وفي وأخ كبير، عدت يعني الأيام واكتشفنا أنا وشوية الطلبة والطالبات السذج المنبهرين إن الراجل دا كدبة كبيرة وما هو إلا سلسلة من حوادث التحرش المتتالية والخداع المتواصل والتلاعب ببني آدم، أو بالتحديد بناته، فبعد ما اتأذى بعضنا نفسيا والبعض الآخر جسديا علما بأن بعضنا دا مش اتنين تلاتة».

واستطردت :« وبعد ما اتضر بسببه ناس من أقرب الأقربين لقلبي واللي مفيش للكدب والحوارات بيننا مكان، فأنا شايفة إني مش هبقي بني آدم عنده ريحة الأخلاق ولا الضمير لو ماقلتش بصوت عالي قوي أنا مابقيتش بدعم الإنسان دا ولا تجمعني به صلة، ولا بقيت بدعم المكان دا طول ما الشخص دا فيه».

لم يمر الكثير على اتهام مريم العطار، للممثل ومدرب التمثيل، إلا وقررت الضحايا سرد تجاربهن تحت هاشتاج #كله_هايتعرف.

من الممثل المتهم بالتحرش؟ والتى تحمل اولى حروف اسمه ش خ كما ذكر بعض الضحايا.

هو ممثل ومدرب تمثيل مصري، درس في مدرسة لندن للفيلم، يعطي ورش تمثيلية للشباب الصاعدين بأحد الاستوديوهات الشهيرة، الذي قام بتأسيسها، وشارك في بطولة عدد كبير من اﻷفلام، على رأسها «هي فوضى، حين ميسرة، قبلات مسروقة، عبده موتة، 365 يوم سعادة، الثلاثة يشتغلونها».

شارك في بعض المسلسلات منها «فرح ليلى» مع النجمة ليلي علوي، و«نصيبي وقسمتك»، وحاز على جائزة أفضل ممثل من مهرجان اﻹسكندرية لدول البحر المتوسط عن دوره في فيلم «قبلات مسروقة».

ليلى علوى التحرش هى فوضى حين ميسرة فرح ليلى
shary الميدان نيوز الديار الطريق خط أحمر أنا حوا 2030 aldawla dawry eldyar almuraba www www www www www www www almuraba almuraba web web web web web web web web auto auto auto auto auto fr auto auto auto auto auto attar services trq