الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الأحد 21 يوليو 2024 12:23 صـ 14 محرّم 1446 هـ
أهم الأخبار

حكايتها مع الدجل والشعوذة.. فيفى عبده تستكمل تصريحاتها الجريئة عن حياتها الشخصية

فيفي عبده
فيفي عبده

اشعلت النجمة فيفي عبده مواقع التواصل الاجتماعى من خلال تصريحاتها الجريئة فى الجزء الاول من حلقتها فى برنامج "حبر سري" الذي تقدمه أسما إبراهيم على شاشة قناة "القاهرة والناس" في مساء الخميس، ومن المقرر أن يتم استكمال الجزء الثانى اليوم فى تمام الساعة الحادية عشر.

وخلال الجزء الأول من الحلقة، تحدثت فيفي عبده عن الكثير من الأمور الشخصية والفنية ومن أهمها..

قالت فيفي: لا أعلم إذا ما كانت أموال الفن حرام أم لا، أبقى إنسانة غبية لو قولت إنها مش حرام، خلاص كبرت بيها وبقيت فيفي عبده، مش هقدر أقول حرام وأتوب وما أتوبش، أنا بتعب في شغلي جدًا، وربنا هو اللي عالم هتوب امتى.

واضافت: جمال عبد الحميد مثل أخي وقدمنا سويا فيلم "الصاغة"، وعندما قال إنه عاش أحلى أيام حياته معي، أكيد كان يقصد كواليس الفيلم، ولا أقبل التبرع بأعضائي، بالعكس، هذه خطوة جميلة من إلهام شاهين، لتنقذ بني آدم، ولكنها وجهات نظر.

واكدت: أنا نجمي خفيف ممكن أعمل شغلي عادي ولكن أتحسد عليه، أنا لو مش فنانة شاطرة مش هيجيبوني في كل الحاجات دي، ومعشتش طفولتي ودلوقت أنا بشوف نفسي طفلة والبيت كله بيحبني، وعمري ما روحت للدجالين أبدًا، ولا بصدق كلامهم، ولا حتى عيالي بيعملوا كده، والناس لازم تتغلب على الدجل والشعوذة بقراءة القرآن والصلاة.

واضافت بشوف الناس ينزلوا صور عزايا، وصوري وأنا في المستشفى، البني آدم زي الشجرة، مسيرُه ييجي يوم ويموت عادي، دي الحقيقة الوحيدة في الدنيا، واخد أي ملابس لبستها في أي عمل عشان ميحصلش فيها أي حاجة بدفع فلوس وأخدها، مبحبش حد يلبس لبسي.

nawy