الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الأربعاء 24 أبريل 2024 11:42 مـ 15 شوال 1445 هـ
أهم الأخبار

رسالة أظهرت الحقيقة.. صدمة وتفاصيل جديدة تكشف كواليس وفاة شقيق رامي صبري

كشف صديق كريم صبري شقيق رامي صبري، عن آخر رسالة تلقاها من الفنان الراحل، والغريب أنه تحدث فيها عن الموت، موضحًا أن الرسالة عبارة عن حوار يدور بين شاب من أهل الدنيا وآخر من أهل الآخرة، وكان نص الرسالة كالآتي:

«شوف القصة دى حلوة أوي وهتنفعك أوي، حوار خيالي من شاب من أهل الدنيا وشاب من أهل الآخرة:

دنيا: إزيك يا صاحبي وحشتني.

آخرة: الحمد لله وانت كمان.

دنيا: يا بختك ارتحت أوي.. الدنيا بقيت صعبة جدًا، أنا بحسدك.

آخرة: صعبة؟.. انت شايف كدا، شايف اللي أنا فيه راحة.

دنيا: آه طبعًا.. الواحد مطحون ومش مرتاح، والهم راكبه على طول.

آخرة: هم إيه اللي راكبك؟.. والله ما انت فاهم حاجة، كنت بقول زيك، ويا ريتنى أرجع وأعيش كل الهموم بس أرجع، أنا اللي بحسدك.

دنيا: يا للدرجة دي، طب ليه بتقول كدا؟.. دا أنا فاكرك مرتاح.

آخرة: عارف يا صاحبي أنا كنت شايف الدنيا دي غلط أوي، كنت ناسي حاجة اسمها موت.. موت يعنى هتقابل ربك، مش موت يعني ترتاح، مش قادر أوصف لك لما فجأة كنت قاعد ومكنتش تعبان ولا بشتكى من أي حاجة، وفجأة ظهر قدامي ملائكة وجسمي عامل زي اللي اتخدر، مش عارف أعمل حاجة، وملك الموت واقف عند راسي، كنت عايز أقول له ادينى خمس دقايق بس أصلي ركعتين توبة لربنا عن أي غلطة، بس خلاص.

الجدير بالذكر أن الفنان رامى صبري أعلن، مساء أمس الأحد، وفاة شقيقة «كريم» عبر صفحته الخاصة على موقع «فيسبوك»، وكشفت التحقيقات الأولية أن الراحل توفى غرقًا في ترعة المريوطية.

جريدة الموجز، جريدة ورقية أسبوعية مستقلة، وموقع شامل يستطيع الجمهور من خلاله الوصول للخبر الصحيح والمعلومات الدقيقة.

ويقدم موقع الموجز للقراء كل ما يهم الشأن المصري الداخلي والخارجي بشكل يومي وعاجل، بالإضافة إلى أخر تحديثات أسعار الذهب ، أسعار العملات، أسعار الدولار، أسعار السلع أولاً بأول.

كما يقدم الموقع لقرائه أحدث وأهم أخبار الفن، وأخبار الرياضة، وأخبار السياسة، وأخبار الحوادث، وأخبار العالم ، وأهم الاحداث الكروية ، دوري أبطال أوروبا، ودوري أبطال آسيا، ودوري أبطال أفريقيا.