الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الإثنين 20 مايو 2024 10:09 صـ 12 ذو القعدة 1445 هـ
أهم الأخبار

سما المصري لـ”محمد رمضان”: ما تطلعش بلطجي وعيل شمام

المصري
المصري
نشرت الفنانة الاستعراضية سما المصري صورة من كواليس مسلسل "زلزال" للفنان محمد رمضان، والتي ضمت كل من بطل العمل محمد رمضان والفنانة حلا شيحا، والتي نشرها رمضان من أولي تصوير مشاهد العمل، وانتقت عودة شيحا الي التمثيل وخاصة مع "رمضان" حيث قالت :"والله انا شفت الصورة دي إمبارح لمحمد رمضان وحلا شيحه كنت عايزه أسال حلا وأقولها (ليه كده؟) أنا كنت ضد خلعك للحجاب اه بس خلاص دي حريتك الشخصية لكن أول دور تطلعيه يكون مع محمد رمضان وهو عامل دور بلطجي في رمضان؟".
وشنت هجوماً قاسياً وغير مسبوق على الممثل محمد رمضان حيث قالت "بلطجي تاني؟ اللي علم العيال مسك السنج والسكاكين ويقلعوا هدومهم على كوبري قصر النيل؟ نفس الموضوع تاني وللاسف الدوله اللي بتنتجله المسلسل دا وإعلام المصريين اللي تبع الدوله".
وتابعت: "طبعا هتقولوا أنه بيموت في اخر الدور الشرير دا اه بيموت بس بعد ما بيعلم العيال يمسكوا السنجه والسيف وهتقولوا طب ما انتي بتعلمي العيال الرقص انا على الاقل البنات بتتولد بترقص لوحدها لكن ما بيتولدوش شايلين سنج وسكاكين وكل راجل اول مابيتجوز بيقول لمراته قومي ارقصي مابيقولهاش قومي امسكي سنجه ومطوه".
وختمت رسالتها القاسية قائلة: "ربنا يستر على الشباب من الدور اللي هيعمله محمد رمضان في مسلسل زلزال ويخيب املي وما تطلعش بطلجي وعيل سرسجي وشمام ذي الأدوار اللي قبل كده وتعلمهم حاجه مفيده المره دي".

جريدة الموجز، جريدة ورقية أسبوعية مستقلة، وموقع شامل يستطيع الجمهور من خلاله الوصول للخبر الصحيح والمعلومات الدقيقة.

ويقدم موقع الموجز للقراء كل ما يهم الشأن المصري الداخلي والخارجي بشكل يومي وعاجل، بالإضافة إلى أخر تحديثات أسعار الذهب ، أسعار العملات، أسعار الدولار، أسعار السلع أولاً بأول.

كما يقدم الموقع لقرائه أحدث وأهم أخبار الفن، وأخبار الرياضة، وأخبار السياسة، وأخبار الحوادث، وأخبار العالم ، وأهم الاحداث الكروية ، دوري أبطال أوروبا، ودوري أبطال آسيا، ودوري أبطال أفريقيا.