الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الإثنين 15 يوليو 2024 05:46 مـ 9 محرّم 1446 هـ
أهم الأخبار

فيه رقابة.. أحمد عز يعلق على الألفاظ الخارجة بفيلم ولاد رزق 3

أحمد عز
أحمد عز

حرص أحمد عز على التعليق على الجدل الذي أثاره عدد من الجمهور بشأن الألفاظ الخارجة بفيلم ولاد رزق 3 ، مشيرًا أنه لايعتبرها ألفاظ خارجة وإنما مجموعة ألفاظ بها إيحاءات لا تختلف عن بيئة الشارع .

تصريحات أحمد عز


وأوضح في تصريحات له :"الألفاظ الخارجة في فيلم ولاد رزق 3 ..مش شايف أنها مختلفة كتير عن المواسم اللي فاتت ولا اللي بتتقال في الشوارع ولا مختلفة عن سياق الفيلم اللي بيدور في إطار كوميدي» مضيفا :«أنا مش مع تسميتها ألفاظ خارجة هي ممكن يكون فيها إيحاءات ولكن مش ألفاظ خارجة، واحنا دايما بنراعي بنقدم الفيلم ده لمين وده مش أول جزء لولاد رزق.. وفي الأخر في رقابة لحد سن 16 سنة ولو كان في حاجة مكنتش نزلت من الأول".

ايرادات فيلم "ولاد رزق 3


بلغت اجمالي ايرادات فيلم "ولاد رزق 3" 92 مليون و465 ألف جنيه، وذلك بحسب تقرير الإيرادات الأسبوعية الصادر عن الموزع محمود الدفراوي مسؤول التوزيع في غرفة صناعة السينما ، وجاءت محصلة إيرادات فيلم أهل الكهف في أول أسبوع عرض ل 3 ملايين و866 ألفًا و769 جنيهًا ، وايرادات "اللعب مع العيال" 12 مليون جنيه .

أبطال فيلم ولاد رزق 3


الفيلم عُرض الجزء الأول منه في عام 2015، والجزء الثاني في 2019، ويشارك في الجزء الثالث أحمد عز، عمرو يوسف، آسر ياسين، محمد ممدوح، كريم قاسم، علي صبحي، سيد رجب، محمد لطفي، نسرين أمين، وأسماء جلال، وآخرون، والفيلم من تأليف صلاح الجهيني وإخراج طارق العريان


إقرأ أيضًا

بالرياض..أبطال ولاد رزق 3 يقيمون العرض الخاص

nawy