×
".$TrjWWWTitle."

صحافة جيل جديد

رئيس التحرير ياسر بركات

الثلاثاء 4 أكتوبر 2022 02:22 صـ 9 ربيع أول 1444هـ
طرح البرومو الرسمي لفيلم ”حظك اليوم ” تمهيدًا لعرضهوزير الداخلية يهنئ وزير الدفاع وررئيس أركان حرب القوات المسلحة بذكرى إنتصار أكتوبرأمينة تكشف سر غيابها عن حضور حفل زفاف سالى عبد السلامننشر تهنئة وزير الداخلية للرئيس عبد الفتاح السيسى فى ذكرى إنتصار أكتوبر المجيدالراحل أسامة أنور عكاشة يمثل مصر بفيلم ”الباب الأخضر” بالمسابقة الرسمية لمهرجان الإسكندرية لأفلام المتوسطإلهام شاهين بإطلالة شبابية في أحدث ظهور لها”كايرو فستيفال سيتي” تستضيف الماراثون الرياضي CFC WORLD HEART RUN لدعم مرضى القلب تزامنا مع اليوم العالمي للقلبشاكوش و بهاء ينتظران طرح ”دي حلاوة” خلال ساعاتسوزان نجم الدين تحسم الجدل المثار حول حبيبهاديتر فريتش : خريجي الألمانية بالقاهرة على أهبة الإستعداد لمواجهة تحديات الحياة المهنية و المستقبليةمفيد شهاب : الجامعة الألمانية بالقاهرة ساهمت في تعزيز العلاقات بين مصر وألمانياوزير التعليم العالي يرأس اجتماع مجلس الجامعات الخاصة بالجامعة البريطانية
نجوم الفن

أحمد العوضي يكشف تطورات حالة ياسمين عبد العزيز بعد خروجها من العناية المركزة: ادعولها

العوضي وياسمين عبد العزيز
العوضي وياسمين عبد العزيز

كشف الفنان أحمد العوضي زوج النجمة ياسمين عبد العزيز آخر تطورات حالتها الصحية بعد خروجها من العناية المركزة، مؤكدا بأن الأطباء المعالجين لها قرروا منع زيارتها لمدة أسبوعين خوفا عليها.

وكتب العوضي عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: "الحمد لله ياسمين خرجت من الرعايه المركزه، لكن تعليمات الاطباء المعالجين ممنوع الزياره تماما لمدة اسبوعين خوفا عليها حيث أن الحاله تحت الرعايه الطبيه الشديده.. حتي استقرار الحاله، اعتذر لكم عن عدم ردي لكن اعذروني غصب عني".

وتابع: "شكرا ليكم كلكم علي دعواتكم ليها ومشاعركم الطيبه وحبكم ليها، ادعولها ربنا يكملها علي خير وتقوم بالسلامه".

وكان أحمد العوضي قد وجه رسالة مؤثرة لياسمين عبد العزيز فور دخولها الرعاية المركزة، حيث قال: "يمكن ببان قدامكم دايما قوي، لكن الحقيقه أنا دلوقتي أضعف إنسان علي وجه الأرض عشان انا روحي مش معايا، انا ضعيف جدا من غيرك انتي لازم تبقي كويسه ولازم تقومي بالسلامه، انا لأول مرة اكتب من غير ما اكون مفكر انا بكتب ايه وهكتب ايه بس انتي هتقومي أن شاء الله بإذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتتفذيه".

وأضاف العوضي: "انا عاوزك تبقي كويسه وتقومي عشان اقولك اني لو كنت ببينلك اني بحبك مره في الحقيقي واللي جوايا اني بحبك الف مره، وانا دلوقتي مش قوي زي ما انتي بتشوفيني انا دلوقتي ضعيف ضعيف جدا، لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما انتي بتاخدي قوتك مني انا كمان باخد قوتي منك، قومي عشان انا بحبك.. بحبك اكتر بكتيير من كل الكلام اللي انا كتبته، اكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من أيام حلوه ومواقف صعبه مرت علينا ، اكتر بكتير حتي من الموقف اللي احنا فيه دلوقتي، انا بحبك، ادعولها تقوم بالسلامه زي ما انتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق هي دلوقتي محتاجه دعواتكم".

يذكر أن آخر أعمال ياسمين عبد العزيز كان مسلسل "اللي مالوش كبير" الذي عرض في الموسم الرمضاني الماضي، من إخراج مصطفى فكري.

fd29d024eed9cb869ce76456289d4112.jpg
أحمد العوضي ياسمين عبد العزيز مرض ياسمين عبد العزيز آخر تطورات الحالة الصحية لياسمين عبد العزيز الموجز تويتر

مواقيت الصلاة

الثلاثاء 02:22 صـ
9 ربيع أول 1444 هـ 04 أكتوبر 2022 م
مصر
الفجر 04:23
الشروق 05:50
الظهر 11:44
العصر 15:06
المغرب 17:38
العشاء 18:55
الزمان الطريق