الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الجمعة 19 أبريل 2024 08:55 صـ 10 شوال 1445 هـ
أهم الأخبار

عاجل.. إصابة مسؤول كبير في وزارة الصحة بفيروس كورونا

كورونا
كورونا

أصيب مسئول كبير بوزارة الصحة بفيروس كورونا حيث أعلن المهندس أيسم صلاح، مستشار وزيرة الصحة لتكنولوجيا المعلومات تفاصيل إصابته .

وقال «صلاح»، عبر صفحته الشخصية على فيس بوك: «عايز أشكر كل اللى سأل عليا، لإصابتي بكورونا، سواء على واتساب أو بالتليفون أو على فيس بوك، ومقدرتش أرد عليه، لأنى مش قادر أتكلم الحمد لله- أنا ومراتى والولاد بخير، ودعواتكم إن الموضوع يعدي بخير إن شاء الله».

وأضاف: «بحمد ربنا سبحانه وتعالى على ابتلائه وقضائه اللى دايما كله رحمة، ويمكن تكون دى فرصة، لأن الكام سنة اللى فاتت كان 95% من وقتي، مخصصه للشغل، قناعة منى إنها فرصة من ربنا، لازم استغلها في خدمة أكبر عدد ممكن من الناس، ومساعدتهم وتطوير اللى أقدر عليه، فيمكن تكون دى فرصة، عشان أقدر أقعد مع الولاد شوية، وأعوضهم عن اللى فاتهم، وأشحن البطارية، وأرجع تاني جندي مجند في خدمة الوطن.. شكرا لكل زمايلي وأصدقائي ودعواتكم»

جريدة الموجز، جريدة ورقية أسبوعية مستقلة، وموقع شامل يستطيع الجمهور من خلاله الوصول للخبر الصحيح والمعلومات الدقيقة.

ويقدم موقع الموجز للقراء كل ما يهم الشأن المصري الداخلي والخارجي بشكل يومي وعاجل، بالإضافة إلى أخر تحديثات أسعار الذهب ، أسعار العملات، أسعار الدولار، أسعار السلع أولاً بأول.

كما يقدم الموقع لقرائه أحدث وأهم أخبار الفن، وأخبار الرياضة، وأخبار السياسة، وأخبار الحوادث، وأخبار العالم ، وأهم الاحداث الكروية ، دوري أبطال أوروبا، ودوري أبطال آسيا، ودوري أبطال أفريقيا.